Nieuws

10-12-2011

Artikel in Het Laatste Nieuws

 

Website zet vakman in op juiste plaats

 


WILLEBROEK – Steven Pepermans en Kristof Segers uit Willebroek willen de zoektocht naar een beschikbare vakman vergemakkelijken. Zij bouwden de website www.bouwmatch.be. “We creëerden een online bouwmarktplaats, waar klanten en vakmannen elkaar makkelijk kunnen vinden, zonder frustraties of problemen”, klinkt het.



“Zo’n jaar geleden besloten Kristof en ikzelf om een oplossing te vinden voor de problemen op de Belgische bouwmarkt. Bouwen of verbouwen is immers erg slopend, en vaak brengt de zoektocht naar bereidwillige vakmannen nog meer frustratie met zich mee. Gemaakte afspraken worden niet nagekomen, offertes worden niet gemaakt, klussen worden niet uitgevoerd,...”, start Steven Pepermans zijn verhaal.

Vraag en aanbod
“Nochtans zijn er ook heel wat vakmannen die hun klantenrelaties wel erg belangrijk vinden en die steeds op zoek zijn naar nieuwe opdrachten. Startende ondernemers moeten bijvoorbeeld nog klanten zoeken, anderen hebben een gaatje vrij in hun agenda maar geen klus om uit te voeren, enzovoort. Met bouwmatch.be willen we de vraag en het aanbod op de bouwmarkt beter op elkaar afstemmen.”

“Dankzij de website moeten klanten niet meer aan de slag met de Gouden gids, zij kunnen nu op zoek gaan naar de juiste vaklui, die zin hebben in de job en met wat geluk nog uit dezelfde regio komen. Wie een bouwopdracht heeft, kan deze gratis online plaatsen. De klus wordt in een databank opgeslagen, die kan geraadpleegd worden door vakmannen die zich aanmelden. Zij kunnen dan zelf contact opnemen met klanten voor klussen die ze willen uitvoeren. De opdrachtgevers krijgen via de website makkelijk meerdere offertes, en kunnen zo beter prijzen vergelijken”, legt Pepermans uit.

Buitenland
“In het buitenland bestaan zulke online bouwmarkten al, in België nog niet. Onze website draait nu anderhalve week en telt al een veertigtal opdrachten. We gaan de komende weken nog heel wat reclame maken en flyers bussen in nieuwbouwwijken. We hopen natuurlijk ook op een vlotte mond-tot-mondreclame van tevreden gebruikers.”

 

Bron: Het Laatste Nieuws - 10/04/2009

 


ga naar het nieuwsoverzicht